Nieuwe kracht voor Het Wapen van Zoetermeer

Marijn Krijgsman is per 1 mei jongstleden in dienst getreden bij Het Wapen van Zoetermeer. Als assistent-bedrijfsmanager ondersteunt ze eigenaar Reno Hilgersom met de dagelijkse werkzaamheden. En die job is haar gezien de overzeese ervaringen wel toevertrouwd.

“Ik vind het werk hier erg leuk. Het Wapen van Zoetermeer ligt op een heel fijne locatie, ik heb fijne collega’s en er komen afwisselende, prettige gasten. Daarnaast is het werk heel afwisselend, dat bevalt mij zo aan deze functie. Ik ben operationeel bezig, maar doe ook een stukje sales en marketing en heb contact met de gasten. Die combinatie spreekt mij erg aan”, zegt Marijn in gesprek met www.zoetermeersdagblad.nl.

Jeugddroom

Marijn is verantwoordelijk voor de hele locatie van de diner- en partyboerderij, van het personeel tot de uitvoering van de evenementen. En dat is haar wel toevertrouwd, gezien haar jarenlange ervaring in de horeca. Ze startte op achttienjarige leeftijd met werken bij een hotel in Zwitserland, een jeugddroom, en daarmee was de reisvlam voor het zien van de wereld aangewakkerd.

“Ik heb in een periode van achttien jaar in veel verschillende landen over heel de wereld gewerkt, op cruiseschepen, in hotels en van het Caribisch gebied en Australië tot Andorra en Duitsland. Stuk voor stuk mooie periodes. Sowieso geldt voor de horeca: geen dag is hetzelfde.”

De uit Oud-Beijerland afkomstige Marijn werkte afgelopen jaren voor een horecabedrijf, maar was toe aan meer vastigheid en een andere omgeving. “Ik ben altijd voor zo’n tachtig procent operationeel werkzaam geweest en twintig procent op kantoor. Hier kan ik me blijven ontwikkelen, maar op een ander vlak. En ik behoud de afwisseling met het operationeel bezig zijn.”

Visitekaartje

Eigenaar Reno Hilgersom is blij met de aanwinst. “De afgelopen vijf jaar is het steeds een beetje drukker geworden. Het bedrijf groeit en ondersteuning van het management is één van de stappen binnen dat groeiproces. Marijn heeft ervaring en ze straalt rust uit, dat vind ik heel belangrijk”, aldus Hilgersom.

“Ze heeft alles wel gezien en gedaan, of het nu gaat om bruiloften of zakelijke bijeenkomsten. Maar ook belangrijk is dat gasten voor het boeken een goed gevoel hebben bij de persoon bij wie ze een belangrijke dag uit handen willen geven. Ik denk dat Marijn als gastvrouw ook een uitstekend visitekaartje is naar buiten toe.”


Vorige
Conferentie duurzaamheid groot succes
Volgende
Reno Hilgersom enthousiast over nieuwe vloer in HWVZ